Open heavy duty aanhangwagens

Choose your country




  • Open heavy duty aanhangwagens

    Details

  • Open heavy duty aanhangwagens

    Foto's

  • Open heavy duty aanhangwagens

    Configurator

OPEN HEAVY DUTY AANHANGWAGEN: MIDDENASSER OF SCHAMELAANHANGWAGEN

Tracon heeft een ruime ervaring in het bouwen van open heavy duty-aanhangwagens. U heeft de keuze uit middenassers en schamelaanhangwagens. Veel van deze aanhangwagens worden geleverd aan Denemarken en Noorwegen. In met name Noorwegen zijn de eisen die aan deze aanhangwagens gesteld worden hoog: extreem sterk en maximaal flexibel. Daar is het gebruikelijk dat een aanhangwagen geschikt is om containers te vervoeren, dat er bomen op kunnen en dat er diverse lading mee kan. Thermisch verzinkt chassis, container twistlocks, ronggaten, zware rongen, aluminium zijborden, gevaren borden, zware vloeren, besturingen, etcetera, het is allemaal mogelijk. In onze Trailerconfigurator kunt u de hd-trailers met uitgebreide opties en mogelijkheden naar wens samenstellen. Heeft u liever dat wij de offerte maken? Dat doen wij graag! Geef uw gegevens door en u ontvangt de gewenste offerte direct per mail. Tracon beschikt over een uitgebreide Europese Type Goedkeuring waarmee het eenvoudig is om uw hd-trailer in elk Europees land te registreren.

Chassis

Tracon chassis zijn geconstrueerd voor langdurig en intensief gebruik. De hoofdliggers van het chassis worden daarom aan twee zijden gelast voor extra sterkte, wat uniek is in de trailerbouw. Door standaard toepassing van dikke flenzen, IPE100 dwarsliggers en een UNP140 randprofiel, ontstaat een extreem Heavy Duty-chassis. Daarnaast wordt het chassis elke 400 mm. voorzien van een dwarsligger zodat een zeer zware vloerbelasting mogelijk is. Kortom: dit chassis vormt de basis voor een extra lange levensduur!

[lees meer]
[sluiten]

Oppervlaktebehandeling

Tracon voorziet al haar chassis standaard van een KTL laklaag met daaroverheen een poedercoat laklaag. Dubbelop dus voor een betere bescherming tegen corrosie.

KTL

Dit is de afkorting van Kathodische Tauch Lackierung (elektrostatische dompellak). KTL is een elektrostatisch verfproces waarbij het chassis in een vloeistofbad wordt ondergedompeld. In een bad gevuld met lak wordt het chassis onder elektrische spanning gedompeld. Met behulp van een gelijkstroomspanning worden de lakdeeltjes naar het chassis getrokken en ontstaat op het oppervlak een laklaag. Deze laklaag groeit aan totdat zich een gesloten en isolerende laag om het chassis heeft gevormd. Op deze manier is het mogelijk om moeilijk bereikbare plekken te voorzien van een laklaag. Na het elektrostatisch opbrengen van de lak wordt deze in een oven bij 180 tot 200 °C gedroogd en uitgehard. Onderscheidend in ons KTL-proces is dat één van de dompelbaden een zinkbad is voor een extra langdurige beschermlaag.

Poedercoat

Na het KTL-proces voorzien wij het chassis standaard van een poedercoat laklaag voor extra bescherming. Met perslucht wordt negatief geladen poeder op een positief geladen chassis gespoten. Door het elektrostatisch principe blijft het poeder tijdelijk aan het bespoten chassis plakken, waarna het in een oven wordt verhit. Zo krijgt de coating de kans om uit te vloeien, waarna het uithardt. 

Thermisch verzinken

Tegen een geringe meerprijs is het mogelijk om al onze chassis thermisch te verzinken. Dit is de beste anti-corrosiebehandeling die mogelijk is. Thermisch verzinken is een dompelproces, waarbij het vloeibare zink met een temperatuur van circa 450 °C, zowel inwendig als uitwendig, in alle hoeken van het chassis komt. Het staal en het zink vormen samen een zinklegering. Deze zeer sterke beschermende laag wordt afgesloten door een zuivere zinklaag. Op de kwetsbare randen is het zink dikker waardoor de bescherming nog beter is. Verzinkte chassis zijn zeer duurzaam, onderhoudsvrij en bieden een maximale bescherming. Een thermisch verzinkt chassis is minstens 15 jaar bestand tegen roest.

[lees meer]
[sluiten]

Vloer

Gecertificeerde 28 mm. watervaste hardhouten planken vloer. Tussen elke plank wordt een verzinkte stalen omega geplaatst voor extra sterkte. Voorzien van slijtvast anti-slip profiel. Door de ondersteuning met veel dwarsliggers (elke 400 mm.) is deze vloer geschikt voor hoge belastingen. 









 
Open heavy duty aanhangwagens

Trailer configurator