Aanhangwagens met gesloten opbouw

Choose your country




  • Aanhangwagens met gesloten opbouw

    Details

  • Aanhangwagens met gesloten opbouw

    Foto's

  • Aanhangwagens met gesloten opbouw

    Configurator

AANHANGWAGEN MET GESLOTEN OPBOUW: PLYWOOD OF LICHT GEISOLEERD

Tracon staat in dit segment bekend om haar degelijke bouwwijze. U heeft de keuze uit middenassers (wipkar) en schamelaanhangwagens. Bij het laden en lossen van een gesloten aanhangwagen krijgt de zijwand onderin het zwaar te verduren. Al bij het inrijden van gesloten aanhangwagens wordt de pallet tegen de zijwand aangedrukt en zo naar voren geschoven. Hierdoor "holt" de zijwand na enkele jaren uit met als gevolg scheuren in de wand en dure reparaties als resultaat. Om dit te voorkomen is met name de stalen stootrand onder op de zijwand van een gesloten aanhangwagen van groot belang. Het is mogelijk te kiezen voor een "badkuip" constructie waarbij rondom een stalen stootrand van 5 mm. dik en 400 mm. hoog tegen de zijwand wordt aangebracht. Deze is uit één (!) lengte zodat er geen naden zijn die los kunnen raken. Onderin is deze aan het chassis bevestigd. Hiermee zijn gesloten aanhangers bestand tegen jarenlang zwaar gebruik. Zeker wanneer u kiest voor een thermisch verzinkt chassis is uw gesloten aanhangwagen klaar voor een gebruik van minimaal 15 jaar. Wij kunnen de aanhangwagen vergaand naar uw wens bouwen: Thermisch verzinkt chassis, opbouw in 1 of 2 kleuren, tweede laadhoogte, doorlaaddeuren, hardhouten vloer, vastzet railsen, ladingcertificaten, laadklep, etcetera. In onze Trailerconfigurator kunt u de aanhangwagen met uitgebreide opties en mogelijkheden naar wens samenstellen. Heeft u liever dat wij de offerte maken? Dat doen wij graag! Geef uw gegevens door en u ontvangt de gewenste offerte direct per mail. Tracon beschikt over een uitgebreide Europese Type Goedkeuring waarmee het eenvoudig is om uw aanhangwagen in elk Europees land te registreren.

Chassis

Tracon gesloten aanhangwagens zijn geconstrueerd voor langdurig en intensief gebruik. De hoofdliggers van het chassis worden daarom aan twee zijden gelast voor extra sterkte, wat uniek is in de trailerbouw. Daarnaast wordt het chassis elke 400 mm. voorzien van een dwarsligger zodat een zware vloerbelasting mogelijk is. Kortom: dit chassis vormt de basis voor een extra lange levensduur!

[lees meer]
[sluiten]

Oppervlaktebehandeling

Tracon voorziet al haar chassis standaard van een KTL laklaag met daaroverheen een poedercoat laklaag. Dubbelop dus voor een betere bescherming tegen corrosie.

KTL

Dit is de afkorting van Kathodische Tauch Lackierung (elektrostatische dompellak). KTL is een elektrostatisch verfproces waarbij het chassis in een vloeistofbad wordt ondergedompeld. In een bad gevuld met lak wordt het chassis onder elektrische spanning gedompeld. Met behulp van een gelijkstroomspanning worden de lakdeeltjes naar het chassis getrokken en ontstaat op het oppervlak een laklaag. Deze laklaag groeit aan totdat zich een gesloten en isolerende laag om het chassis heeft gevormd. Op deze manier is het mogelijk om moeilijk bereikbare plekken te voorzien van een laklaag. Na het elektrostatisch opbrengen van de lak wordt deze in een oven bij 180 tot 200 °C gedroogd en uitgehard. Onderscheidend in ons KTL-proces is dat één van de dompelbaden een zinkbad is voor een extra langdurige beschermlaag.

Poedercoat

Na het KTL-proces voorzien wij het chassis standaard van een poedercoat laklaag voor extra bescherming. Met perslucht wordt negatief geladen poeder op een positief geladen chassis gespoten. Door het elektrostatisch principe blijft het poeder tijdelijk aan het bespoten chassis plakken, waarna het in een oven wordt verhit. Zo krijgt de coating de kans om uit te vloeien, waarna het uithardt. 

Thermisch verzinken

Tegen een geringe meerprijs is het mogelijk om al onze chassis thermisch te verzinken. Dit is de beste anti-corrosiebehandeling die mogelijk is. Thermisch verzinken is een dompelproces, waarbij het vloeibare zink met een temperatuur van circa 450 °C, zowel inwendig als uitwendig, in alle hoeken van het chassis komt. Het staal en het zink vormen samen een zinklegering. Deze zeer sterke beschermende laag wordt afgesloten door een zuivere zinklaag. Op de kwetsbare randen is het zink dikker waardoor de bescherming nog beter is. Verzinkte chassis zijn zeer duurzaam, onderhoudsvrij en bieden een maximale bescherming. Een thermisch verzinkt chassis is minstens 15 jaar bestand tegen roest.

[lees meer]
[sluiten]

Vloer

Gecertificeerde 28 mm. vlakke, platen vloer. Voorzien van slijtvast anti-slip profiel. Door de ondersteuning met veel dwarsliggers (elke 400 mm) is deze vloer geschikt voor hoge belastingen. Een gecertificeerde vloerbelasting van maximaal 9.000 kilogram per heftruckas is toegestaan.









 

Opbouw

Voor

Een Tracon gesloten aanhangwagen heeft een degelijke opbouw met stalen voorhoekstijlen. Tussen de voorhoekstijlen wordt een plywood kopschot aangebracht. Om aan de binnenzijde maximale sterkte te creëren wordt een stootrand van 400 mm. hoog en 5 mm. dik aan het chassis gelast.

Achter

Stalen achterportaal met daartussen stevige vlakke achterdeuren, hierdoor is het aanbrengen van reclame goed mogelijk. De deuren zijn voorzien van vier scharnierpunten en dubbele sluitingen. Onder de deuren worden twee zware stalen stootnokken gemonteerd.

Wanden

Plywoodwanden. Deze wanden zijn opgebouwd uit een Polyester buiten- en binnenwand met daartussen een houtkern. Deze wordt standaard in de kleur wit RAL9010 geleverd en kan in elke gewenste kleur geleverd worden. Onderaan de wand is aan de binnenzijde een stalen stootrand bevestigd.

 

[lees meer]
[sluiten]

Ladingzekering

Ladingzekerheidscertificaat

Het is van groot belang om de lading voldoende te borgen zodat goederen veilig vervoerd kunnen worden. Slechte borging leidt jaarlijks tot miljoenen euro’s schade en veel ongevallen. In enkele Europese landen is er wetgeving die bepaalt dat de opbouw aan bepaalde sterkte-eisen moet voldoen. Die eisen stellen dat de constructie van de bovenbouw sterk genoeg moet zijn om de krachten vanuit de lading op te vangen. De betreffende opbouw wordt dan in de praktijk op sterkte getest. Is de sterkte voldoende dan wordt voor die opbouw specifiek een certificaat afgegeven. Daarin wordt tevens het maximaal toegestane gewicht van de belading vermeld. Tracon heeft voor alle uitvoeringen een ladingzekerheidscertificaat, zelfs voor drankentransport.

 

[lees meer]
[sluiten]

Laadkleppen

Optioneel is het mogelijk om een achtersluitende of ondervouwende laadklep te kiezen. Standaard hebben wij gekozen voor het merk Dhollandia, ook vanwege het grote aantal servicepunten dat in Nederland aanwezig is. Zo kunt u snel geholpen worden wanneer het nodig is. Deze is leverbaar tot 4.000 kg. Door de vele mogelijkheden kunt u de laadklep geheel naar wens samenstellen.

[lees meer]
[sluiten]
Aanhangwagens met gesloten opbouw

Trailer configurator