Choose your country




De nieuwe insteekdolly

De nieuwe insteekdolly

Met de introductie van de insteekdolly heeft Tracon Ecocombi ALLE mogelijke LZV varianten in haar assortiment. Hierdoor kunnen wij u een eerlijk en compleet advies geven welke variant in uw situatie geschikt is.

Na de gewone dolly/oplegger en de oplegger/wipkar introduceerde Tracon Ecocombi begin 2010 de revolutionaire ‘Combitrain’ met een schuifbaar asstel. Deze B-double variant kent vrijwel uitsluitend voordelen. Alleen liefhebbers van achtersluitende laadkleppen hadden praktische bezwaren. Simpelweg omdat de achtersluitende laadklep technisch niet te combineren is met het schuifbare asstel.

Aangezien veel Europese landen de Ecocombi nog niet ingevoerd hebben blijft LZV vooralsnog een vervoersvorm voor de binnenlandse markt. Dat betekent dat een groot deel van de voertuigen voorzien moet zijn van een laadklep, waarbij een achtersluiter vaak onvermijdelijk is. Hier is eigenlijk maar één deugdelijke oplossing voor: De insteekbare dolly.

Deze variant is gebaseerd op het deelbare containerchassis dat al jaren gemeengoed is in de containerwereld. Hierbij wordt een steekbaar achterdeel door middel van een zware vaste dissel in het voorste chassisdeel geschoven. Twee losse voertuigen dus, die samen één voertuig vormen.

Naast de mogelijkheid tot het gebruiken van standaard achtersluitende laadkleppen heeft de B-double variant met de ‘insteekdolly’ het voordeel dat de achterste oplegger niet afgekoppeld hoeft te worden voor een laaddock. De chauffeur kan namelijk de steekdolly onder het voertuig laten staan en hoeft, naast licht- en lucht alleen maar de vergrendeling van de dissel los te maken.

Als dé LZV specialist komen wij graag bij u langs om door te spreken welke variant binnen uw logistieke proces het beste toegepast kan worden. U kunt de afdeling Verkoop bereiken op 0418-636262. Tot ziens!


« Terug naar nieuws